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  • 242

    bon j'ai encore mon trip de 242 ... longue histoire lol

    je voulais avoir votre avis de quesque vous veriez si vous auriez une 242 en votre posession ??? swap ... etc

  • #2
    Envoyé par jplexus Voir le message
    bon j'ai encore mon trip de 242 ... longue histoire lol

    je voulais avoir votre avis de quesque vous veriez si vous auriez une 242 en votre posession ??? swap ... etc
    toute la mécanique d'une 940 94-95, différentiel barré, petit mags 15 poucees BBS avec du 245 twin side pipe, un turbo plus gros que la voiture :P

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    • #3
      V8 LS1 all-aluminium, Tremec T56 6-speed, locker diff., essieux modifiés, coil-overs drop 2", ailes modifiées, 18X10" w/335/45R18 rear, 18X8" w/305/45R18 front...
      Ouaip...
      1994 945 8V injection Regina; camshaft "K", ram-air maison, catback 2½" OBX.

      Idles like a Harley, as powerful as a Tercel, sounds like a Camaro, handles like a Cadillac...

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      • #4
        j-s m'avais parlé d'un swap de 5L de ford .... + getrag etc ! ca se peux tu !

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        • #5
          Volvo 200 Series V-8 Conversion Manual

          Envoyé par jplexus Voir le message
          j-s m'avais parlé d'un swap de 5L de ford .... + getrag etc ! ca se peux tu !
          VOLVO 200 SERIES V-8 CONVERSION MANUAL

          "Volvo 200 Series V-8 Conversion Manual" by Mike Knell. This book shows you how to install carbureted small block Chevy V-8s into Volvo 200 series models. You'll find invaluable advice on how to choose and buy a good V8 for your conversion, from a Chevy, or Buick, Olds, or Pontiac. The author will lead you through your project in by outlining the elements of the system, and then giving tips on installation as well as suggestions for modification. You'll see chapters on motor mounts, engines, transmissions (automatic & manual), fuel system, engine compartment, suspension, brakes, cooling system, air conditioning, driveshaft, differential, exhaust, speedometer & tachometer, and electrical. You'll also see a chapter on how to make your conversion conform to California smog laws. The book shows you how to put V8s into 1975-1993 Volvo 200 series models, including 240, 240DL, 240GL, 242, 244, 245, 260, 260DL, 260GL, 262GL, 264, 264GL, and 265. This new condition softbound book measures 8 ½ x 10 ¾ inches, and has over 200 pages. This most current 3rd edition is copyrighted 2002. If you'd rather work with a fuel injected engine, see my other items for the Chevy TBI & TPI engine swapping book. You'll save yourself loads of time and headaches by benefiting from the author's years of knowledge and experience in doing these conversions.

          Voir ce site ou sur ebay

          http://www.faxonautoliterature.com/p...95%26yr%3D1989

          25$

          Didier

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          • #6
            mais selon vous quesque serait simple et peux couteux je suis aller voir quelque moteur en fin de semaine ... je suis allé voir du coté japonais et un 1jz se end environ 1500$ avec la transmition et un 2jz 3000 et plus ! sinon comme marek en parlais un moteur de 940 combien ca peux valoir sinon un v8 americain

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            • #7
              Moi je commencerais par trouver une 242 qui est saine, chose + ou - facile à moins d'aller la chercher au States ou en Ontario...
              244 89 silver - scrap
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              245 93 charcoal - daily
              244 90 gold - 62000km - projet

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              • #8
                Envoyé par Phil Voir le message
                Moi je commencerais par trouver une 242 qui est saine, chose + ou - facile à moins d'aller la chercher au States ou en Ontario...
                Plus facile de trouver une Bertone 262...
                1994 945 8V injection Regina; camshaft "K", ram-air maison, catback 2½" OBX.

                Idles like a Harley, as powerful as a Tercel, sounds like a Camaro, handles like a Cadillac...

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