Annonce

Réduire
Aucune annonce.

Visit at Pt-Claire service dept today.....

Réduire
X
 
  • Filtre
  • Heure
  • Afficher
Tout nettoyer
nouveaux messages

  • Visit at Pt-Claire service dept today.....

    I had a repair done today on my car. Repair was very well done and no issues. I paid my bill and left pretty satisfied.

    Until I got home.....Notice a nice new scratch on the back bumper. It was freshly touched up, with the wrong color on top of it.... Nothing was mentioned when I left and I guess they hoped I wouldn't notice...

    I did call and went back to the shop. They admitted that they did mess up the car and agreed to fix it on Monday. After complaining a bit, they did offer me a free oil change and a loaner car for the day.

    I hope Ryan addresses this problem with his staff as it is not the first time this happens...My father, a long time customer, once had work done to his car and the interior was full of grease. Ryan did address this problem but the guys in the back might need a reminder.

    Pt-Claire is charging a premium price for service and we expect the highest, honest service. Accidents do happen. I really don't like the fact that someone just tried to hide it. If this problem was adressed when I picked up the car, I might feel a little different about the issue.

    As we all know, Pt-Claire does have some great people within the organization and strive to provide the best service. Unfortunatly, I think a few need to get with program....

  • #2
    L'incompétance c'est une chose, le camouflage, c'est autre chose! Pour moi, il n'y a pas pire manque de respect!

    244DL 1992 aka "Moby Dick"
    245DL 1992 aka "La verte"
    V60 2017 "HAL"
    262c 1978 aka "pimpmobile"
    V70 2.5T 2006 aka "le corbillard"
    245DL 1991 aka "Türb0sna1l" (en pièces)
    244DL 1990 aka "Organ donor" (en pièces)
    244DL 1987 aka "La rouge" (vendue, puis rachetée, puis revendue)

    Commentaire


    • #3
      En effet, c'est un manque de professionnalisme!
      S60 T5

      3 downpipes installés!

      Commentaire


      • #4
        On ne sait jamais...peut-etre le personne qui a grafiner l'auto a rien dit a personne, et a essayer a faire un retouche lui-meme...



        [i]Écrit depuis mon BlackBerry
        15% de rabais sur les pièces d'origine chez Volvo Pointe-Claire pour les membres CVQ VIP.
        Visitez notre site: Pieces.VolvoPointeClaire.com


        2012 C70 T5 Electric Silver - Polestar Tune, VIVA Performance exhaust, JR filter, GoVo Engineering ECU spacer, 19"x8.5" Polestar Rep wheels, H&R spacers, Heico spoiler lips

        2005 V50 T5M AWD Rouge - Vendu
        1998 S70 T5M Noir - 239whp/317wtq (Previous setup) - Liste des modifications - RIP

        Commentaire


        • #5
          C'est pas pour proteger ou je travaille mais de venir et faire une grosse histoire de meme , au point de metre le service en question par rapport a ce que s'est passe quand la personne qui a causer le dommage au bumper n'a juste pas informer les adviseurs qui ete en charge de votre dossier et a essayer de "camoufler " et de manquer de "professionnalisme!" envers votre vehicule et OUI l'erreure a etais de toucher le bumper avec une couleur similaire mais pas celle qu'il fallait et aurais du mentionner le domage causer .... Mais une ERREUR c'est une ERREUR . Ont est rendu une equipe qui porte le plus possible attention au detailles compare a autres places et oui ca peut arriver que l'on fasse des erreurs mais on est pas la pour se cacher des clients des accidents qui arrive , tres desole pour vous que ca soit arriver de meme et notre equipe sera bien sur aviser de cette erreure qui ne se reproduira plus .
          1966 VOLVO 122S !! Get ready ! something fast and low !
          1992 Nissan Silvia !! New Toy For Big Boy ( rb26 swap )
          1992 NISSAN GTi-R
          -->Services Volvo Heaven Tuning Shop<--

          Commentaire


          • #6
            Simple suggestion... Peut-etre faudrait-il expliquer la procédure aux employés lorsque ce genre d'erreur survient.

            En effet, l'erreur est humaine et on apprend tous de nos erreurs! La qualité du service ne s'en trouvera pas diminuée pour autant.
            S60 T5

            3 downpipes installés!

            Commentaire


            • #7
              Envoyé par Mudstrap Voir le message
              Simple suggestion... Peut-etre faudrait-il expliquer la procédure aux employés lorsque ce genre d'erreur survient.

              En effet, l'erreur est humaine et on apprend tous de nos erreurs! La qualité du service ne s'en trouvera pas diminuée pour autant.
              Ils doivent le savoir, mais c'est pas très bon pour ton dossier professionnel personnel ce genre d'affaire là...!
              '98 C70 coupe B5234T3 / M56H

              Commentaire


              • #8
                Ils doivent le savoir, mais c'est pas très bon pour ton dossier professionnel personnel ce genre d'affaire là...!
                Je ne savais pas... Après 3 scratches tu est Out !?
                S60 T5

                3 downpipes installés!

                Commentaire


                • #9
                  Non mais c'est rare que tu vas te venter d'avoir accrocher le char d'un client si tu crois pouvoir le passer sous le silence... Je te dis pas que c'est excusable et encore moins que c'est correct.
                  '98 C70 coupe B5234T3 / M56H

                  Commentaire


                  • #10
                    En effet, ce n'est pas aggréable d'admettre avoir commis une erreur ou un accident... mais ça fait partie de l'éthique professionnelle (ex: un chirurgien qui oubli une paire de ciseaux dans le ventre du patient avant de le recoudre). On dédomage le client et on trouve un moyen pour qu'il reparte content et qu'il revienne dans le futur. En même temps, ça démontre qu'on fait preuve d'honnêteté.

                    En cachant une erreur, le client risque de ne plus revenir...
                    S60 T5

                    3 downpipes installés!

                    Commentaire


                    • #11
                      Mudstrap je vois pas ton point de continuer a comenter sur ce sujet et impliquer ton point de cacher au client !!! On a eu plusieurs incidents qui sont passe pire qu'une scratch minime de quelqu'un qui est venue ici poster en deux ans 7 messages et pour une scratch cachee mal reparer par qqun qui s'est juste cachee et croit moi que aujourd'hui la personne qui a la faite ne le ferra plus ...j'aurais aimer que celui qui post demontre la scratch car je l'ai vue on fais un debat sur l'exageration d'une erreure ... Il a pas perdu sa roue et il est pas partir sans huile du concessionaire que c'est des erreure pas mal plus couteuse qu'un bumper scratcher par qqun ....
                      1966 VOLVO 122S !! Get ready ! something fast and low !
                      1992 Nissan Silvia !! New Toy For Big Boy ( rb26 swap )
                      1992 NISSAN GTi-R
                      -->Services Volvo Heaven Tuning Shop<--

                      Commentaire


                      • #12
                        Envoyé par Marius850R Voir le message
                        Mudstrap je vois pas ton point de continuer a comenter sur ce sujet et impliquer ton point de cacher au client !!! On a eu plusieurs incidents qui sont passe pire qu'une scratch minime de quelqu'un qui est venue ici poster en deux ans 7 messages et pour une scratch cachee mal reparer par qqun qui s'est juste cachee et croit moi que aujourd'hui la personne qui a la faite ne le ferra plus ...j'aurais aimer que celui qui post demontre la scratch car je l'ai vue on fais un debat sur l'exageration d'une erreure ... Il a pas perdu sa roue et il est pas partir sans huile du concessionaire que c'est des erreure pas mal plus couteuse qu'un bumper scratcher par qqun ....

                        @marius: sa sert a rien de depenser du temps dans des topics du genre! Meme si il parle en mal de VPC! On dit qu'un nom sa ce perd vite mais avec un nom solide comme Volvo Pointe-Claire, sa va en prendre plusieurs laisser aller comme sa pour scraper le nom! Bref, je croit pas que une petite scratch que le mecano a tenter de camoufler merite un debat sur la qualite du service!


                        Sent from my iPhone using Tapatalk
                        850 T5-R Cream Yellow (Garage Princess): 2006 RN Swapped, 3'' turbo-back exhaust custom made by Rawtek Inc,EST SRI, EST CF Strut brace,Standard Suspension coil-overs,Standard front BBK,R rear BBK,AEM uego Wideband,Autometer Boost gauge,MSD Ignition Coil,Polyurethane Upper Engine Stabilizer Mount, Polyurethane Transmission Mount,HKS SSQVIII blow off valve,Snabb FMIC,IPD poly subframe inserts,Ipd Sway-bars
                        S40 2.4i 2005(Gf's Ride): H&R springs
                        S80 T6 2000: don't know what to do with this boat!

                        Commentaire


                        • #13
                          Marius,

                          ....Note to everyone, the scratch is small....but that is not the point...

                          Your organization uses this site to bring in business, you should expect some constructive criticism from time to time.

                          Take this posting as a lesson to always strive to do your best as many of the guys do at your shop every day. Small or big mess up, your missing the point. My six year son could have touched up the scratch better than what was done...It is not even about the scratch, this car is nice but not perfect. I will not pay for someone to damage my car... It is about the trust factor...

                          My posting is very positive and does not question the work the car was in for.

                          It questions the integrity and honesty of certain staff.

                          I would only expect that this matter would be dealt with in a professional manner.

                          Commentaire


                          • #14
                            Envoyé par vgvolvo Voir le message
                            Marius,

                            ....Note to everyone, the scratch is small....but that is not the point...

                            Your organization uses this site to bring in business, you should expect some constructive criticism from time to time.

                            Take this posting as a lesson to always strive to do your best as many of the guys do at your shop every day. Small or big mess up, your missing the point. My six year son could have touched up the scratch better than what was done...It is not even about the scratch, this car is nice but not perfect. I will not pay for someone to damage my car... It is about the trust factor...

                            My posting is very positive and does not question the work the car was in for.

                            It questions the integrity and honesty of certain staff.

                            I would only expect that this matter would be dealt with in a professional manner.
                            If u read my first post u will understand that i am not here to debate for your scratch , i mention already that was a mistake and who did it is very aware and sorry that he dint mention it cause this tread wouldn't exist right now ( that's coming from inside the shop ) to be dealt like u would want it ...

                            " I would only expect that this matter would be dealt with in a professional manner. " If the person doesnt mention it to nobody and lets it go!! wich is wrong cause every customer knows there car and i can tell u that in 7 years of working in the car industry , now u put it like the end of the world " It questions the integrity and honesty of certain staff. " NO ! it was a MISTAKE and u should accept that service wasn't aware and they where pretty mad at the person who cause it and we are taking care of fixing it on monday.

                            "Your organization uses this site to bring in business, you should expect some constructive criticism from time to time. "

                            We do use the site and the main reason its for parts and support to members that have question about volvo and not service , that Roger takes cear like he ownes the site here !! answer as fast as he can with all the details and promotions that he does for the club , we do accept criticism at all time properly judged , what u dont get , we dint sat 10 employee's around your car and tought lets hide it ! ...

                            "It is about the trust factor..."

                            Again without being rude " if u dont have trust in us i recomend U stop comming cause it will creat a lot of paranoya inside of u when u will bring your car to service departement "

                            I wish u HAVE great day and hope u will get your trust back and do buisness with us again , We made a MISTAKE , WE ARE VERY SORRY FOR U , WE WILL FIX AND LEARN FROM IT .

                            ....close it cause i am done ....
                            1966 VOLVO 122S !! Get ready ! something fast and low !
                            1992 Nissan Silvia !! New Toy For Big Boy ( rb26 swap )
                            1992 NISSAN GTi-R
                            -->Services Volvo Heaven Tuning Shop<--

                            Commentaire

                            Chargement...
                            X