Annonce

Réduire
Aucune annonce.

Xc70 2006

Réduire
X
 
  • Filtre
  • Heure
  • Afficher
Tout nettoyer
nouveaux messages

  • Xc70 2006

    Bonsoir a tous, une simple question de ma part... La transmission qui equipe ma xc70 2006 , est-elle fabrique par Toyota ou General motors? Je m'obstine avec un collegue en lui mentionnant que l'huile utilisee est de la ATF 3309 qui est typique a Toyota et malgre cela il essai de me convaincre que j'ai une transmission GM.
    Qui a raison ???

  • #2
    Ta transmission est fabriqué par Aisin Corp. C'est une compagnie dans laquelle Toyota possède des parts. Mais elle fabrique des transmissions pour beaucoup de compagnie, pas juste Volvo et Toyota. Ta transmission 5 vitesses est présente dans plusieurs modèles de Toyota, ce qui fait que la Mobil ATF 3309 que tu peux mettre dedans est la même chose que la Type IV de Toyota.

    Toyota Motor Corporation and Aisin Seiki are the two major shareholders of Aisin AW, with 51.9% and 42% respectively.

    Aisin AW supplies automatic transmissions to 35 automotive manufacturers around the world, virtually every major OEM. These include General Motors, Ford, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Saab, Audi, VW, Volvo, Hyundai among others.

    source : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of..._transmissions

    Donc aucun de vous deux ne possède la bonne réponse. GM achète ces transmissions. Toyota possède une partie de la compagnie (42%). Mais tu es pas mal plus proche de la réponse!
    Mario
    XC70 2.5T 2006
    ELEVATE tune - EST Ultra-flo air intake - Snabb intake - Coolant , Vacuum and Boost Tubing Coupler silicone hoses - Strut Bar Conversion Kit - LED interior - LED Tail lights - HID fog lights 4300k - GROM audio

    Commentaire


    • #3
      Autre détail sur ta transmission en particulier :
      http://en.wikipedia.org/wiki/Aisin_AF33_transmission

      En particulier cette note-ci :
      Maintenance

      Volvo owners manuals list the transmission as fill for life, meaning that there are no scheduled transmission fluid changes under normal operating conditions. This is controversial and believed by some to be a major contributing factor to increased valve body wear, eventually causing transmission problems that require valve body repair or replacement, and possible transmission overhaul or replacement.

      Transmission experts recommend regular fluid changes, at least every 50,000 miles. Special fluid must be used. If incorrect fluid is used it will result in improper operation and eventual transmission failure.
      Mario
      XC70 2.5T 2006
      ELEVATE tune - EST Ultra-flo air intake - Snabb intake - Coolant , Vacuum and Boost Tubing Coupler silicone hoses - Strut Bar Conversion Kit - LED interior - LED Tail lights - HID fog lights 4300k - GROM audio

      Commentaire

      Chargement...
      X