Je mets à vendre ma S70, je vais prendre la V50 de ma femme pour commencer un nouveau projet…
Donc voici les détails :
1998 Volvo S70 T5 M SR
330 000kms
Noir / Cuir noir
Les modifications:
Engine and transmission:
Custom ARD Blue tune @ 18psi
Mitsubishi TD04-18T turbocharger
Delco TCV Valve
EST Ultraflo intake
Snabb 2.75" Post-MAF intake pipe
Samco silicone intercooler hoses
IPD HD CBV
3.0” N/A Throttle body
960 Throttle body plate
Snabb Silicone N/A Throttle body hose
N/A Intake manifold
Ipd Phenolic intake spacer
“R” Exhaust manifold
EST 3" downpipe
EST 2.5" cat-back exhaust
Street Fire CD Ignition
MSD Ignition coil
Kingsborne 8mm spark plug wires
OEM Volvo Spark plugs
Ipd Poly upper engine mount
Ipd Poly transmission mount
Snabb Short-shift plate
Snabb Brass shifter bushings
Snabb Delrin shifter base bushings
Suspension:
Ipd 1.75" lowering springs
Koni Yellow adjustable shocks and struts
Ipd 25mm front/ 22mm rear swaybars
Ipd HD endlinks
Volvo OEM strut tower brace
XC90 spring seats
Ipd Poly Subframe bushing inserts
Brakes:
Porsche 993TT/Brembo 4-piston calipers
S60R 330mm front discs
Hawk HPS brake pads
Stainless steel braided brake lines
Exterior:
17x8 Team Dynamics Pro Race 1.2
215/45/17 Continental ExtremeContact DW (summer)
Eibach 15mm spacers (rear)
V70R Front bumper
Euro mesh grille
EST Headlight Eyebrows
6000k HID conversion
E-code headlamp lenses
E-code clear corner lamps
Stealth corner bulbs
Xpel yellow foglights
OEM clear side repeaters
50w halogen back-up bulbs
Silverstar Rear turn-signal bulbs
LED licence plate bulbs
3M DI-NOC Carbon Fiber wrapped roof and trunklid
50% window tint
Interior:
V70R front seats
V70R door panels
A-pillar 3 gauge pod
Autometer boost gauge
AEM wideband AFR gauge
SC-900 radio w/ complete Dolby Pro-logic swap
Blitzsafe iPod adapter
Volvo OEM Antenna switch
3m DI-NOC Carbon Fiber wrapped interior trim
EST Interior Xenon bulb kit
Plus que $ 15000 investi (probablement plus proche a $20000), incluant beaucoup des réparations aussi, tout avec les pièces OEM…
Des points negatif :
-Un peu de rouille, les ailles et les portes
-Mounting tabs sur la dash sont briser (probleme commun) – je donne un dash complet pour le remplacer
-Air climatise ne fonctionne pas. Besoin de evaporateur
-Valve seals se coule, donc brule un peu d’huile – je donne un moteur RN pour le remplacer
-Coule un peu d’huile – un cam seal et les lignes de refroidisseur d’huile – Je donne un moteur RN pour le remplacer
-Besoin de module ABS – lumieres allumer
-Indicateur de niveau d’essence fontionne mal – besoin de « sending unit »
Je donne avec l’auto :
- moteur RN 2005, besoin d’une crank carrier reseal
- des pièces d’intérieur : dash, et banc arriere
Pour plus des details et photos de l'auto: http://forums.clubvolvoquebec.com/sh...-T5-M-SR-rj240
Je veux vendre l’auto au complet, donc pas de part-out pour le moment…
Prix $5500 négociable…
Donc voici les détails :
1998 Volvo S70 T5 M SR
330 000kms
Noir / Cuir noir
Les modifications:
Engine and transmission:
Custom ARD Blue tune @ 18psi
Mitsubishi TD04-18T turbocharger
Delco TCV Valve
EST Ultraflo intake
Snabb 2.75" Post-MAF intake pipe
Samco silicone intercooler hoses
IPD HD CBV
3.0” N/A Throttle body
960 Throttle body plate
Snabb Silicone N/A Throttle body hose
N/A Intake manifold
Ipd Phenolic intake spacer
“R” Exhaust manifold
EST 3" downpipe
EST 2.5" cat-back exhaust
Street Fire CD Ignition
MSD Ignition coil
Kingsborne 8mm spark plug wires
OEM Volvo Spark plugs
Ipd Poly upper engine mount
Ipd Poly transmission mount
Snabb Short-shift plate
Snabb Brass shifter bushings
Snabb Delrin shifter base bushings
Suspension:
Ipd 1.75" lowering springs
Koni Yellow adjustable shocks and struts
Ipd 25mm front/ 22mm rear swaybars
Ipd HD endlinks
Volvo OEM strut tower brace
XC90 spring seats
Ipd Poly Subframe bushing inserts
Brakes:
Porsche 993TT/Brembo 4-piston calipers
S60R 330mm front discs
Hawk HPS brake pads
Stainless steel braided brake lines
Exterior:
17x8 Team Dynamics Pro Race 1.2
215/45/17 Continental ExtremeContact DW (summer)
Eibach 15mm spacers (rear)
V70R Front bumper
Euro mesh grille
EST Headlight Eyebrows
6000k HID conversion
E-code headlamp lenses
E-code clear corner lamps
Stealth corner bulbs
Xpel yellow foglights
OEM clear side repeaters
50w halogen back-up bulbs
Silverstar Rear turn-signal bulbs
LED licence plate bulbs
3M DI-NOC Carbon Fiber wrapped roof and trunklid
50% window tint
Interior:
V70R front seats
V70R door panels
A-pillar 3 gauge pod
Autometer boost gauge
AEM wideband AFR gauge
SC-900 radio w/ complete Dolby Pro-logic swap
Blitzsafe iPod adapter
Volvo OEM Antenna switch
3m DI-NOC Carbon Fiber wrapped interior trim
EST Interior Xenon bulb kit
Plus que $ 15000 investi (probablement plus proche a $20000), incluant beaucoup des réparations aussi, tout avec les pièces OEM…
Des points negatif :
-Un peu de rouille, les ailles et les portes
-Mounting tabs sur la dash sont briser (probleme commun) – je donne un dash complet pour le remplacer
-Air climatise ne fonctionne pas. Besoin de evaporateur
-Valve seals se coule, donc brule un peu d’huile – je donne un moteur RN pour le remplacer
-Coule un peu d’huile – un cam seal et les lignes de refroidisseur d’huile – Je donne un moteur RN pour le remplacer
-Besoin de module ABS – lumieres allumer
-Indicateur de niveau d’essence fontionne mal – besoin de « sending unit »
Je donne avec l’auto :
- moteur RN 2005, besoin d’une crank carrier reseal
- des pièces d’intérieur : dash, et banc arriere
Pour plus des details et photos de l'auto: http://forums.clubvolvoquebec.com/sh...-T5-M-SR-rj240
Je veux vendre l’auto au complet, donc pas de part-out pour le moment…
Prix $5500 négociable…
Commentaire